Hieronder vindt u de meest gestelde vragen van consumenten en verhuurders van vakantiewoningen. Staat uw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen consumenten
1. Kunt u mij zeggen of een vakantieverblijf beschikbaar is?
Informatie omtrent beschikbaarheid wordt verstrekt door de verhuurder op de betreffende pagina van het verblijf. De verhuurder houdt zijn beschikbaarheid bij middels een kalender en is verantwoordelijk voor een juiste weergave. U kunt rechtstreeks contact opnemen met de eigenaar van het betreffende vakantieverblijf.
2. Hoe gaat de reservering in zijn werk?
Reserveren kan uitsluitend bij de eigenaar van het vakantieverblijf. U klikt op de betreffende pagina van het vakantiehuis op 'Nu boeken' en u wordt doorgeleid naar de pagina van de eigenaar waar u de reservering kunt afronden. Zowel het reserveren/boeken als de betaling loopt direct via de eigenaar en niet via WaddenVakanties.
3. Ik heb via het contactformulier contact opgenomen met een verhuurder. Ik krijg geen antwoord. Kunt u mij de beschikbaarheid van het verblijf geven?
Het kan zijn dat de verhuurder op dit moment niet in staat is antwoord te geven op uw reserveringsvraag. U kunt de verhuurder ook per telefoon proberen te bereiken. Deze staat op de pagina van de verhuurder weergegeven. U kunt de verhuurder ook rechtstreeks bellen en/of e-mailen, indien deze informatie opgegeven is. WaddenVakanties.nl heeft geen andere informatie over een verblijf dan op de website vermeld staat.
4. Hoe weet ik of het verblijf op de website echt bestaat?
WaddenVakanties.nl is geen intermediair maar een online advertentieplatform. WaddenVakanties.nl kan niet garanderen dat een vakantieverblijf bestaat, maar zijn wel de eerste partij die het verneemt als er problemen zijn. Wij nemen in dat geval direct maatregelen. Mocht u toch twijfelen aan het aanbod van één van onze adverteerders, dan kunt u contact met ons opnemen. Tip: vraag altijd om een huurcontract en controleer de gegevens die u ontvangt.
5. Wanneer is het hoogseizoen?
De verhuurder bepaalt de indeling van de seizoenen. WaddenVakanties.nl geeft adverteerders de volgende richtlijn:
Alle weken met schoolvakanties = hoogseizoen
Alle aansluitende weken = middelseizoen
Alle andere weken = laagseizoen
Wij vragen adverteerders aan te geven in welke periodes zij welke tarieven hanteren. Dit is terug te zien onder het kopje 'Prijzen' op de pagina van het vakantieverblijf. Wij hebben geen invloed op het feit of verhuurders zich hieraan houden.
6. Ik zoek een vakantiehuis op Ameland voor 2 personen in juli en wil mijn hond meenemen. Kunt u mij helpen?
U kunt via het selectiemenu heel specifiek aangeven wat uw wensen zijn. U kunt zoeken naar een type verblijf in een bepaalde regio, in een bepaalde periode en van een bepaalde capaciteit. Daarnaast kunt u aangeven welke faciliteiten u wenst. Zo heeft u snel het hele aanbod teruggebracht tot een overzichtelijke selectie van verblijven die aan uw wensen voldoen.
Via ons kunt u niet boeken, u kunt direct contact opnemen met de eigenaar/verhuurder en huurt rechtstreeks via hem/haar.
7. Hoe wordt de betaling tussen huurder en verhuurder geregeld?
Betalingen en andere huurafspraken worden tussen huurder en verhuurder onderling geregeld. WaddenVakanties staat daar buiten en regelt geen betalingen. Veel verhuurders vragen om een aanbetaling om de boeking definitief te maken.
Veelgestelde vragen van verhuurders
1. Wat is WaddenVakanties.nl?
WaddenVakanties.nl is een online advertentieplatform, een soort marktplaats, waar eigenaren van vakantiehuizen en -verblijven op de Waddeneilanden hun accommodatie kunnen promoten en waar consumenten rechtstreeks bij de eigenaar accommodaties op de Waddeneilanden kunnen boeken. Wij brengen huurders met verhuurders in contact. Als verhuurder maakt en beheert u zelf uw eigen vakantiehuisadvertentie met boekingskalender. In de advertentie kunnen huurders alle informatie over uw vakantiehuis vinden en directe boekingsaanvragen versturen.
2. Hoeveel bezoekers komen er op de website van WaddenVakanties?
Wekelijks ontvangt WaddenVakanties meer dan 3.500 bezoekers. Dat zijn meer dan 175.000 bezoekers per jaar!
3. Mijn vakantiehuis staat op WaddenVakanties.nl. Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen en beschikbaarheid bijhouden?
U kunt op onze website inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord om in uw beheeromgeving te komen. Hier kunt u gegevens (zoals kenmerken, foto’s en beschikbaarheid) van uw vakantieverblijf bijwerken. Bent u uw wachtwoord vergeten? Neem dan contact met ons op via het via het contactformulier.
4. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt u wachtwoord wijzigen door op de loginpagina te klikken op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt een e-mailbericht met een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt kiezen. Uw wachtwoord is daarmee gewijzigd en u kunt inloggen met uw nieuw gekozen wachtwoord.
5. Ik heb mij aangemeld als nieuwe klant en wil mijn accommodatie toevoegen. Hoe kan ik dit doen?
Na een geslaagde aanmelding krijgt u van ons per e-mail een gebruikersnaam en wachtwoord gestuurd. Hiermee kunt u op deze pagina inloggen. Vervolgens kunt u het stappenplan gebruiken om uw accommodatie op een correcte manier toe te voegen aan het systeem.
6. Waarom moet ik de beschikbaarheid van mijn vakantiehuis tonen en bijhouden in de kalender?
Het is zeer belangrijk dat u de beschikbaarheid van uw vakantiewoning goed bijhoudt. Zo kunnen huurders direct een boekingsaanvraag doen voor de door hun gewenste periode. Tevens wordt uw vakantiehuis beter gevonden door huurders. De meeste huurders zoeken namelijk een vakantiehuis in een bepaalde periode, bijvoorbeeld in een vakantie. Als u dan geen beschikbaarheid invult, wordt uw advertentie niet weergegeven in de zoekresultaten.
Ook het blokkeren van reeds verhuurde periodes of periodes wanneer u zelf in het vakantiehuis verblijft, is belangrijk om teleurstellingen van huurders te voorkomen.
7. Heeft u nog tips voor het correct verhuren van mijn accommodatie?
Jazeker. WaddenVakanties.nl heeft speciaal voor alle klanten een lijst met aandachtspunten samengesteld die als nuttig ervaren wordt. U kunt deze hier downloaden.
8. Hoe wordt de betaling van de verhuur geregeld?
De betaling van de huursom wordt tussen huurder en verhuurder onderling geregeld. WaddenVakanties is hierin geen partij en bemiddelt niet. Het is verstandig de betalingsvoorwaarden alvast in de advertentie te vermelden zodat huurders weten wat zij kunnen verwachten. Meld deze voorwaarden ook goed in de huurovereenkomst. Vergeet daarnaast de borgvoorwaarden niet.
9. Mijn vraag staat hier niet tussen. Wat nu?
Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via de via de contactpagina.